הכשרת מטפלים בינלאומית בקונסטלציה משפחתית ומערכתית בהנחיית סאקינו (גרמניה)

HEALING THE ROOTS
הכשרת מטפלים בינלאומית בקונסטלציה משפחתית ומערכתית בהנחיית סאקינו (גרמניה)
דצמבר 2016- מרץ 2018
תל אביב, ישראל
 
 


רבות מהבעיות איתן אנו מתמודדים בחיי היום יום שלנו קשורים לדפוסים במשפחת המוצא שלנו: קשיים בזוגית, קשיים חברתיים, בעיות פיזיות ו/או רגשיות ועוד.
הקונסטלציה המשפחתית והמערכתית היא שיטה המאפשרת
היכרות עם הדינמיקות הנסתרות וחוסר התפקוד,
שלרוב נוכח במשפחת המוצא או במשפחה בפועל.
 
שיטה זו יכולה לשמש גם לצורכי לימוד בארגונים וצוותים.
 
 
מהי קונסטלציה משפחתית?
 
המשפחה היא מערכת וכמו כל מערכת, היא נשלטת על ידי חוקים וכללים מסוימים, המנחים את התנהגות הפרט ובעיקר אינם מודעים.
לכל חבר במשפחה יש מקום מדויק ואת אותה הזכות לשייכות.
כל אדם המשתייך למשפחה נוכח באופן אנרגטי ומשפיע על האחרים, אפילו במקרים של היעדרות, למשל בעקבות מוות, ניתוק קשר, חרם, פרידה, או כל מצב קשה אחר.
 
לעתים קרובות הסדר הטבעי הזה מופר, למשל, כאשר אירועים חשובים נשמרים בסוד, כאשר חבר מוחרם באופן לא מוצדק מהמערכת או כאשר חברי המשפחה לא התאבלו כראוי במקרים של מוות בטרם עת.
חברי המשפחה המגיעים לאחר מכן ואפילו דורות אחרי, יכולים באופן לא מודע להזדהות עם רגשות או גורלות של קרובי המשפחה שהיו מעורבים באותם אירועים קודמים ומבלי אפילו להבין את הסיבות, עלולים למצוא את עצמם חווים גורלות קשים או בעיות.
 
קונסטלציה משפחתית היא טכניקה עדינה אך עוצמתית, החושפת ומרפאה את הקשרים במשפחת המוצא שלנו.
בעזרת משחקי תפקידים, אינטואיציה והדרכה של המנחה, האדם שעובר את הקונסטלציה של עצמו יכול לקבל זוויות ראיה שונות והבנה עמוקה יותר של הדפוסים הרגשיים וההתנהגותיים שלו, שמקורם במשפחת המוצא.
מפגש של קונסטלציה משפחתית, יכול לחשוף דפוסי התנהגות במערכת המשפחתית (systemic dynamics) שעוברים מדור לדור , לאפשר קבלה מלאה של העובדות במציאות שהתרחשו בעבר ובכך לפתור את ההשפעות המזיקות של הדינאמיקות הנ"ל.
בעיות רבות שאנשים חווים בהווה, יכולות להיות מושפעות מטראומות שסבלו חברים במשפחתם בדורות הקודמים, גם אם אותם אנשים אינם מודעים כלל לטראומות הללו. הבסיס התיאורטי לתפיסה זו נקרא בפסיכולוגיה "תסמונת האב הקדמון".
הסתבכויות מערכתיות (systemic entanglements) הוא מונח שמתאר את היחס בין בעיות שחווה אדם בהווה, לבין בעיות בעבר, שלא נחוו על ידו בצורה ישירה.
מצבים מסוג אלו מתרחשים ע"י טראומה לא פתורה במשפחה, שייתכן וקרתה לפני כמה דורות, כגון אסון, מוות, מות האם במהלך הלידה, מוות בגיל צעיר של הורה או אח/ות, מלחמה, הגירה וכד'.הפסיכיאטר איווין בוזורמני נאג'י, קרא לתופעה זו "נאמנויות חבויות".
 
קונסטלציה משפחתית היא שיטת טיפול שונה בצורה משמעותית מטיפול התנהגותי, קוגניטיבי או פסיכודינאמי.
השיטה משלבת את העקרון של "תהודה צורנית" של ד"ר רופרט שלדרייק, זהו מונח מתחום הביולוגיה המתאר תהליך בו הפרט יורש זיכרון קולקטיבי מאורגניזמים בדורות הקודמים. ד"ר שלדרייק הסביר זאת בעזרת התופעה של שדה מורפי- שדה של תודעה קולקטיבית המקיף את כל החיים ומכיל את סך כול המחשבות וההתנסויות של החיים כולם.
 
בעבודה עם קונסטלציה משפחתית אנו עובדים במישורים רבים:
המישור הראשון הוא המישור של הקונסטלציה המשפחתית עצמה של כל משתתף.
המישור השני הוא החוויה הישירה של להיות נציג, הלוקח שוב ושוב תפקידים שונים בקונסטלציות של אחרים.
המישור האחרון והחשוב ביותר הוא מדיטציה. אנו נלמד כיצד להיכנס למצב של "נוכחות", שממנו אפשר לזהות באיזה שלב האהבה חדלה לזרום במערכת. זה מצב של חוסר עשייה פעילה, שבאמצעותו הפתרון יכול להגיע לעתים קרובות באופן בלתי צפוי ויחד עם זאת, מדהים ויעיל.
הפתרון מאפשר לאהבה אשר הוקפאה לזרום שוב ולתחושה מאוד עתיקה של נפרדות למוסס את עצמה.
 
 

איך בעצם קונסטלציה משפחתית עובדת?

 
קונסטלציה יכולה להיעשות במפגש קבוצתי או פרטני, אך יש יתרונות למפגש קבוצתי, כפי שמתואר בהמשך.

חברי  הקבוצה יכולים לבחון נושא אישי  ש"בוער" בהם, בכל מפגש  כמה חברי  קבוצה יוכלו לעשות קונסטלציה על הנושא שבחרו. לאחר ראיון קצר על הנושא שהלקוח רוצה  לעבוד עליו, המנחה מציע מי ייוצג בקונסטלציה. לרוב אלו יהיו בני משפחה (אחד או יותר) ולפעמים  גם מושגים מופשטים כגון דיכאון  או מדינה.

האדם שמציג את הנושא (הלקוח) מבקש מאנשים מהקבוצה לעמוד בקונסטלציה כמייצגים. הוא  מציב את המייצגים ביחס אחד לשני, בהתאם למה שמרגיש לו נכון באותו הרגע. לאחר מכן,  הוא יושב וצופה. המייצגים עומדים בשקט לכמה דקות.
בניגוד לפסיכודרמה הם לא מציגים,  לא עומדים בפוזות כלשהן ולא עושים משחק תפקידים. הדגש הוא על ההצבה האינטואיטיבית  של המייצגים, ועל צעדים נוספים שלפעמים נעשים בהמשך. המנחה יכול לבקש מכל אחד  מהמייצגים, לומר בקצרה איך הוא מרגיש בנוגע למיקום שלו ביחס לאחרים.

תהליך של ריפוי, מתרחש בד"כ לאחר הצבה  מחדש של המייצגים והוספה של חברים משמעותיים במערכת, שנשכחו או "נמחקו"  מההיסטוריה המשפחתית. כאשר כל אחד מהמייצגים מרגיש בנוח במיקום שלו, ושאר המייצגים  מסכימים איתו, המנחה יכול להציע שיאמרו בקול משפט או שניים. אם המייצגים לא  מרגישים בנוח עם המיקום שלהם ו/או עם המשפט שקיבלו, הם יכולים לנסות לזוז למיקום  אחר ו/או לנסות משפט אחר מזה שניתן להם. תהליך זה מייצג עבור הלקוח, דרך אפשרית  "לסגור" את הנושא שהוא העלה. לעיתים תהליך מסתיים בלי שהנושא  "נסגר" בצורה מלאה.
כמה  חוויות חיים כגון טראומה, זקוקות לטיפול נוסף כדי להחלים. בתהליך קבוצתי, הנוכחות  ותשומת הלב של כל חברי הקבוצה, תורמות לריפוי של כולם. לא כל משתתף חייב לחשוף בקבוצה  את סיפוריו האישיים, שכן הקבוצה עצמה פועלת כשדה של ריפוי.

 

האם הקורס מיועד עבורי ומה אקבל ממנו?
 

• מטפל/ת, יועצ/ת, מאמנ/ת או מי שמתכוון לעסוק בטיפול בעתיד – תוכל/י להשתמש בקונסטלציה בטיפולים פרטניים וקבוצתיים. שיטת הקונסטלציה תעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלך, בכך שהיא תאפשר לך להתבונן בדינאמיקות חבויות במערכת המשפחתית של הלקוח שלך, בצורה שלא מתאפשרת בשיטות טיפול אחרות. מעבר לכך, קונסטלציה היא דרך מהירה ביותר, להתבונן ולעיתים אף לתקן, הסתבכויות לא בריאות, שייתכן וגורמות ללקוח סבל מיותר.

• אנשים שעובדים עם אנשים (שאינם מתחום הטיפול) כמו עו"ס, מורים, רופאים וכד', יקבלו הבנה מעמיקה  יותר של הדינאמיקות החבויות במערכות השונות של הלקוחות שלהם, דבר שיעשיר את  היכולות המקצועיות שלהם בצורה משמעותית.

• את/ה, שרוצה להבין בצורהעמוקה יותר את הדינאמיקות במשפחת המוצא שלך, המדינה, התרבות וכו', שעיצבו אותך והשפיעו על מי שהפכת להיות.
תוכל/י לקבל ולהשלים עם עברך ומוצאך, לשנות דפוסי התנהגות הרסניים, ולחיות את חייך בצורה חופשית, טבעית , מסופקת ומאושרת בהווה.

 


אז איך  הקורס בנוי?   

תהליך הלימוד מבוסס על התנסות אישית, יישום פרקטי וידע תיאורטי. תשתתפ/י בקונסטלציה שלך וכמייצג/ת בקונסטלציות של אחרים. בצורה זו המימד הטכני נלמד באופן הטוב ביותר.
 
 מבנה הקורס
ההכשרה  תעשה ב 6 "בלוקים",כל "בלוק" יהיה מורכב משני סופי שבוע , מיום חמישי עד שבת (ללא לינה).

ה"בלוקים" יתקיימו בתאריכים הבאים :

• 22-24 דצמבר 2016 וגם 5-7 ינואר 2017
• 6-8 אפריל 2017 וגם 27-29 לאפריל 2017
• 6-8 ליולי 2017 וגם 20-22 ליולי 2017
• 26-28 לאוקטובר 2017 וגם 9-11 לנובמבר 2017
• 21-23 לדצמבר 2017 וגם 4-6 לינואר 2018
• 8-10 למרץ 2018 וגם 22-24 למרץ 2018

סה"כ ההכשרה תהיה 36 ימים של 8 שעות. ההכשרה תכלול גם 6  מפגשים אישיים, שיעזרו להפנים את תהליך ההכשרה. מפגשים אלה יכולים להיות פנים אל  פנים בזמן שסאקינו בישראל או דרך סקייפ.
ההכשרה תהיה סה"כ 294 שעות.
הנושאים שילמדו בקורס:
 

כל  בלוק יעסוק בנושא ספציפי:

1. קונסטלציה משפחתית – עקרונות בסיסיים חלק 1 – נעשה את הקונסטלציה של משפחת המוצא של כל משתתף. המשתתפים ילמדו על המערכת המשפחתית שלהם וכן על 'סדר האהבה', הכולל את עקרונות היסוד של מקום, סדר ואיזון, כפי שתואר על ידי ברט הלינגר.
כמו כן המשתתפים ילמדו על "לקיחת התפקידים" במשפחה וכיצד זה פועל.

2. קונסטלציה משפחתית – עקרונות בסיסיים חלק 2- נעשה קונסטלציות בנושאים ספציפיים כגון: מערכות יחסים, סימפטומים שונים בגוף, מחלות, נושאים תרבותיים, נושאים חברתיים ועוד , נלמד ליישם את 'סדר האהבה' בנושאים אלו, נעמיק את ההבנה של "לקיחת התפקידים", שחרור מ"לקיחת התפקידים" ואינטגרציה.

 3. סמינר ביוגרפיה, עבודה עם ג'נוגראמות וסיפור סיפורים-  נעבוד לעומק עם הסיפור המשפחתי האישי של כל משתתף, באמצעות ג'נוגראמות, תמונות ואיסוף מידע מפורט על כמה דורות. סיפור סיפורים והקשבה לסיפור חייהם של אחרים, כולל טקסי ריפוי וטיהור יהיה חלק מבלוק זה. לחלק זה נדרשות פעולות הכנה שונות, אשר תוקצינה בבלוק 2.

4. קונסטלציה במפגש פרטני ובמסגרות שונות- נלמד כיצד לערוך קונסטלציות במפגשים אישיים, תוך שימוש בסמלים, מצייני מיקום ודמיון.
כמו כן נלמד להשתמש בקונסטלציות מעבר להגדרה של משפחה, למשל, בתאגידים, במערכות חברתיות וכו '

5. התמודדות עם טראומה-  נלמד על דינמיקה של טראומה, כיצד לזהות אותה וכיצד להתמודד עם טראומה בקונסטלציה ואיך להתגונן מפני חוויה (מחדש) של טראומה.

6. יישום פרקטי וסופרוויז'ן- המתלמדים יתרגלו קונסטלציות אחד עם השני תחת פיקוח. נלמד כיצד לתרגל טיפול עצמי- איך להגן על עצמנו ולהישאר בריאים וחזקים בעת היותנו עוסקים בנושאי החיים, המשפחות ומערכות היחסים של הלקוחות שלנו.

 
המשתתפים  יקבלו משימות בין הבלוקים השונים.
 
 
הלימוד יתבצע בשפה האנגלית עם תרגום במידה ויהיה צורך.
בחלק מה"בלוקים" ישתתפו גם תלמידים של סאקינו ממדינות נוספות בעולם. 
לאחר סיום כל חלקי ההכשרה, המשתתפים יקבלו תעודת השתתפות וסיום.
 
 
התעודה
תלמיד אשר ישתתף באופן סדיר בלימודים וימלא אחר כל דרישות התכנית, תוענק לו תעודה בינלאומית מטעם מרכז
 "Joy of living institute" בגרמניה.
בהיות המרכז חבר בארגון הרשמי של הפסיכותרפיסטים בגרמניה כמו גם באגודה הגרמנית לקונסטלציה מערכתית,
התעודה מוכרת בכל רחבי אירופה.
 

על המנחה: סאקינו מטילדה סטרנברג

ילידת גרמניה, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית (אוניברסיטת המבורג) עם כמעט 40 שנות ניסיון בתחומים שונים של טיפול וייעוץ עם התמחות בטיפול משפחתי מערכתי (וירג'יניה סאטיר) וטיפול בטראומה (NARM) ועוד.

תראפיסטית ומכשירת מטפלים בהיומניברסיטי, הולנד.
בנוסף הוכשרה  ב

• Primal Therapy (עבודה עם תקופת הילדות המוקדמת)
• תרפיה של מיניות
• פסיכותרפיה ממוקדת גוף ו SE
•  תרפיית גשטלט
•  טיפול התנהגותי
• encounter
•  טיפול בטראומה
• תרפיה בדיבור וסיפור סיפורים עם קשישים.

הוכשרה ע"י דני יוסון (הולנד), ברט הלינגר (גרמניה), ד"ר גונטרד וובר(גרמניה), ד"ר פיטר לוין (ארה"ב),  ד"ר לורנס הלר (ארה"ב), פרופ דן בר-און (ישראל), פרופ' מינלוף פיטרס (גרמניה) ועוד.

עובדת בברלין  בקליניקה פרטית, מנחת סדנאות והכשרות מטפלים באירופה וברחבי העולם.

היא ידועה ברמת הדיוק והחדות שלה, ניחנה באהבת אדם ורגישות נדירה.

עלויות
 העלות לתכנית הכשרת המטפלים כולה היא 15,000 ש"ח בלבד.

התשלום יכלול את כל ה"בלוקים" ואת המפגשים האישיים עם סאקינו אשר תגיע לישראל כל פעם לצורך הלימוד.

מחיר זה הוא יוצא דופן בעולם עבור הכשרה זו ונקבע רק עבור ההכשרה הראשונה על מנת לאפשר לנו להכשיר צוות של מטפלים אשר יוכלו להמשיך ולהשתתף כצוות בהכשרות הבאות (ללא תשלום נוסף כמובן) אשר יצאו לפועל בהמשך בארץ.
 כמו כן בגלל מחיר נמוך במיוחד זה אנו צופים שיצטרפו תלמידים מאירופה גם כן.
 
התשלום הראשון של 1500 ש"ח יעשה במעמד ההרשמה בצ'ק או בכרטיס אשראי וישמור את מקומכם בקורס. היתרה יכולה להתחלק לעד 12 תשלומים חודשיים שווים בצ'קים שיימסרו עם הרשמתכם.
 
ההשתתפות בקורס הינה מלאה בלבד.
מספר המקומות בקורס מוגבל ולכן לא נאפשר השתתפות חלקית.
 

הנחות
הנחה מיוחדת לנרשמים עד ה10/10 של 5% מסך הקורס!

בנוסף אדם אשר ירצה להשלים את התשלום לקורס במזומן (או צ'ק אחד) יזכה להנחה נוספת של 800 ש"ח.
 
דמי ביטול
 פרק הזמן בו ניתן לבטל עסקה הוא 14 יום מרגע ביצועה ובלבד שהביטול יעשה פחות מ 7 ימים קודם למועד תחילת השירות.
בפרק הזמן בו ניתן לבטל עסקה יחויב המבטל בדמי ביטול של 5% מערך העסקה אך לא יותר מ 100 ₪
בפרק הזמן שלאחר 14 יום ממועד ביצוע העסקה או ב 7 הימים קודם למועד תחילת השירות לא ניתן לבטל אותה כלל.

לפרטים נוספים:

פאבקה: 054-5999850

או השאירו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

[ninja_form id=10]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שם *
אימייל *
אתר